Uzgodnienie lokalizacji zjazdu
Zasady ogólne wydawania decyzji/ uzgodnienia lokalizacji zjazdu
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022. poz. 1693tj.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno- budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. 2022 poz. 1518)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 poz. 2000tj.)
Poprzez zjazd rozumie się część drogi publicznej łączącą jezdnię z nieruchomością gruntową usytuowaną poza pasem drogowym, stanowiącą bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Zjazd, wyjazd lub wjazd projektuje się jako:
- zwykły ‒ przeznaczony do ruchu pojazdów albo pojazdów, pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch;
- techniczny ‒ przeznaczony wyłącznie do ruchu pojazdów obsługi drogi oraz wyjątkowo ‒ do ruchu pojazdów służb ratowniczych;
- awaryjny ‒ przeznaczony wyłącznie do ruchu pojazdów służb ratowniczych oraz wyjątkowo ‒ do ruchu pojazdów obsługi drogi.
Do wniosku należy załączyć:
- aktualny plan sytuacyjny w skali 1 : 500 z zaznaczeniem lokalizacji i parametrów zjazdu (2 mapy);
- decyzję o warunkach zabudowy zamiennie wypis z planu zagospodarowania przestrzennego;
- kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości;
- pisemne pełnomocnictwo od właściciela działki w przypadku, gdy występuje w jego imieniu pełnomocnik;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł – pełnomocnictwo;
Termin odpowiedzi:
- Odpowiedź następuje w formie uzgodnienia lub decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (art. 35 § 3 kpa), jednakże zarządca drogi dokłada wszelkich starań, aby sprawy były rozpatrywane w terminie krótszym, bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji/uzgodnienia przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem tut. Urzędu.
Wniosek do pobrania:
Wnioski prosimy składać osobiście w siedzibie urzędu lub przesyłać pocztą tradycyjną albo za pośrednictwem platformy ePUAP (nie będą rozpatrywane wnioski przesyłane drogą elektroniczną)
Osoba odpowiedzialna za treść | Osoba odpowiedzialna za umieszczenie |
Daria Staszak | Michał Kazimierski |
Data wytworzenia | Data umieszczenia |
22.02.2023 r. | 22.02.2023 r. |