Zajęcie pasa drogowego
Zasady ogólne wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 320 z późn. zm.)
- Uchwała nr XVIII/176/2025 Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 29 kwietnia 2025 r. w sprawie: ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
- Uchwała nr XV/181/VI/2019 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie: ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Odpowiedź następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (zgodnie z art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego).
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty:
- Za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej pobierane są opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XVIII/176/2025 Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 29 kwietnia 2025 r. w sprawie: ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, dla których zarządcą jest Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
- Za zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej znajdującej się w zarządzie Burmistrza Miasta
i Gminy Swarzędz pobierane są opłaty, zgodnie z Uchwałą nr XV/181/VI/2019 (278KB .pdf) Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie: ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
Inne informacje:
- Zarządca drogi zastrzega sobie możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie w zależności od charakteru planowanej inwestycji.
Wniosek do pobrania:
- Wniosek - Prawo wyłączności (133KB .pdf)
- Wniosek - Reklama (148KB .pdf)
- Wniosek - Roboty (147KB .pdf)
- Wniosek - Urządzenie (131KB .pdf)
- Zgłoszenie awarii (168KB .pdf)
Wnioski prosimy składać osobiście w siedzibie urzędu lub przesyłać pocztą tradycyjną albo za pośrednictwem platformy ePUAP (nie będą rozpatrywane wnioski przesyłane drogą mailową)
Osoba odpowiedzialna za treść | Osoba odpowiedzialna za umieszczenie |
Kinga Szymanowska | Michał Kazimierski |
Data wytworzenia | Data umieszczenia |
30.05.2025 r. | 30.05.2025 r. |