WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek powinien zawierać:
Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku, na kopii mapy katastralnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszaru na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000 (w 2 egzemplarzach).
Charakterystykę inwestycji, obejmującą:
przedstawienie planowanego sposobu zagospodarowania terenu na jednej z ww. kopii mapy zasadniczej,
określenie charakterystyki planowanej zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu przedstawione w formie opisowej i graficznej,
określenie zapotrzebowania na wodę, energię elektryczną oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej,
a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów.
Zapewnienie lub warunki techniczne dostawy mediów (woda, energia elektryczna, odprowadzenie ścieków sanitarnych i wód opadowych, gaz, ciepło, itp.) od gestorów sieci o możliwości zaopatrzenia ww. media planowanej inwestycji.
W przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko - decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
W przypadku inwestycji liniowej - wykaz działek.
Ewentualne upoważnienia lub pełnomocnictwa udzielone przez Inwestora (Wnioskodawcę) osobom, które mogą go reprezentować w sprawie niniejszego wniosku.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
Ewentualnie inne wg. potrzeb.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Biuro Podawcze Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1
Udzielanie wszelkich informacji w sprawach załatwianych przez Wydział Architektury i Urbanistyki odbywa się w Wydziale Obsługi Mieszkańców - parter, stanowisko nr 3 oraz pod numerem telefonu: (61) 65-10-718
OPŁATY:
Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i zagospodarowania terenu podlega opłacie skarbowej dla wnioskodawców nie będących właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi 598 złotych. Opłatę tę uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. w momencie składania wniosku, w formie przelewu na następujący rachunek bankowy:
Urząd Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1, 62-020 Swarzędz
Nr konta bankowego: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004
W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - przykłady wielości stosunków pełnomocnictwa
Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu - wykaz stawek oraz zwolnień z opłaty skarbowej.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Wydanie decyzji następuje w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
Do ww. terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
PODSTAWA PRAWNA:
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od daty jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz.
INNE INFORMACJE:
Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, inwestycja celu publicznego stanowi realizację celów, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 ze zm.).
Zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, inwestycja celu publicznego jest lokalizowana na podstawie planu miejscowego, a w przypadku jego braku - w decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zgodnie z art. 50 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nie wymagają roboty budowlane:
polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej, a także nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska, albo
niewymagające pozwolenia na budowę.