Biuro Rady Miejskiej w Swarzędzu
Biuro Rady Miejskiej jest czynne w budynku przy ulicy św. Marcina 1 w godzinach
poniedziałek - godz. 7:45 - 16:45
wtorek - czwartek - godz. 8:00 - 15:00
piątek - godz. 7:30 - 14:30
E-mail: biurorady@swarzedz.pl
Tel. (61) 65 12 105
Rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Rady Miejskiej w Swarzędzu:
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski; 
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. 
Ogólne informacje dotyczące skarg i wniosków:
Przedmiot skargi lub wniosku
 Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe, bądź biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kpa)
 
 Natomiast przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
 O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 241 Kpa).
Kto może złożyć skargę lub wniosek?
 Skargi bądź wnioski może składać każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
W jakiej formie można wnosić skargi i wnioski?
- w formie pisemnej: pocztą przesyłając na adres: Rada Miejska w Swarzędzu, ul. św. Marcina 1, 62-020 Swarzędz 
- pocztą elektroniczną: przesyłając na adres biurorady@swarzedz.pl w formie dokumentu elektronicznego; 
- poprzez złożenie dokumentu za pośrednictwem e-PUAP. 
Co powinna zawierać skarga lub wniosek?
 Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko, bądź nazwę oraz adres skarżącego (wnioskodawcy).
 Skargi i wnioski wnoszone do Rady Miejskiej (w tym e-maile) niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.
 
 Opłaty
 Skargi lub wnioski w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie podlegają opłacie skarbowej.
 Termin i sposób załatwienia sprawy
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego (wnioskodawcę). W przypadku niezałatwienia skargi w ww. terminie, organ właściwy do załatwiania skargi jest obowiązany zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia. (art. 36 i art. 37 Kpa)
 Natomiast w razie niemożliwości załatwienia wniosku w ww. terminie, właściwy organ obowiązany jest w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
 
 Godziny przyjmowania interesantów oraz w sprawie skarg i wniosków:W poniedziałki interesanci przyjmowani są przez Przewodniczącą Rady Miejskiej w Swarzędzu od godziny 13:00 do godziny 18:00 po uprzednim umówieniu spotkania poprzez rezerwację terminu w Biurze Rady Miejskiej pod numerem telefonu: (61) 65-12-105; (61) 65-12-106.
Pracownicy Biura Rady Miejskiej:
Kierownik Biura Rady Miejskiej: inż. Hanna Mełeń - pok. 223, tel. 65 12 106
Zastępca kierownika Biura Rady Miejskiej: mgr Magdalena Kałek- pok. 223, tel. 65 12 105
| Osoba odpowiedzialna za treść | Osoba odpowiedzialna za umieszczenie | 
| Hanna Mełeń | Michał Kazimierski | 
| Data wytworzenia | Data umieszczenia | 
| 19.05.2023 r. | 19.05.2023 r. | 



 Drukuj
  Drukuj