USTALENIE WARUNKÓW ZABUDOWY

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek powinien zawierać:

  1. 1 egzemplarz mapy zasadniczej o zasięgu umożliwiającym wykonanie analizy urbanistycznej zgodnie z § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

  2. Charakterystykę inwestycji, obejmującą:

    1. określenie granic terenu objętego wnioskiem oraz przedstawienie planowanego sposobu zagospodarowania terenu na kopii mapy zasadniczej wskazanej w pkt 1 wraz z określeniem granic terenu objętego wnioskiem i granic obszaru oddziaływania inwestycji na działki sąsiednie,

    2. określenie charakterystyki planowanej zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu przedstawione w formie opisowej i graficznej,

    3. określenie zapotrzebowania na wodę, energię elektryczną oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej,
      a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów.

  3. Dokumenty potwierdzające dostawy mediów (woda, energia elektryczna, odprowadzenie ścieków sanitarnych i wód opadowych, gaz, ciepło, itp.) od gestorów sieci o możliwości zaopatrzenia ww. media planowanej inwestycji w formie: zapewnienia, opinii, umowy lub warunków technicznych.

  4. W przypadku inwestycji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko - decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

  5. W przypadku działek nie posiadających bezpośredniego dostępu do drogi publicznej, a przez drogę wewnętrzną lub ustalenie służebności przejazdu należy dołączyć potwierdzenie dostęp do drogi publicznej w formie kopi aktu notarialnego.

  6. Ewentualne upoważnienia lub pełnomocnictwa udzielone przez Inwestora (Wnioskodawcę) osobom, które mogą go reprezentować w sprawie niniejszego wniosku, wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo.

  7. Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy.

  8. Ewentualnie inne wg. potrzeb.

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Biuro Podawcze Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1

Udzielanie wszelkich informacji w sprawach załatwianych przez Wydział Architektury i Urbanistyki odbywa się w Wydziale Obsługi Mieszkańców - parter, stanowisko nr 3 oraz pod numerem telefonu: (61) 65-10-718

OPŁATY:

Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu podlega opłacie skarbowej dla wnioskodawców nie będących właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi 598 złotych. Opłatę tę uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. w momencie składania wniosku, w formie przelewu na następujący rachunek bankowy:

Gmina Swarzędz, Rynek 1, 62-020 Swarzędz

Nr konta bankowego: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004


W sytuacji, gdy wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu następuje na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy dokonanie czynności urzędowej, jaką jest wydanie ww. , (część I ust. 8 kolumna 8 załącznika do ustawy z dnia 16.11.2006 r. - o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zmianami).


W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - przykłady wielości stosunków pełnomocnictwa


Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu - wykaz stawek oraz zwolnień z opłaty skarbowej.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

Wydanie decyzji następuje w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi dwa miesiące.

Do ww. terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.

PODSTAWA PRAWNA:

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od daty jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz.

INNE INFORMACJE: